Det handler om at være det rigtige sted - når det gælder! Alle taler om innovation, vi har gjort - og vil fortsat forsøge at gøre noget ved det…
Udtalt af en af vores kunder efter gennemførelse af et forretningudviklingsprogram:
"Kort fortalt gav vi ledergruppen en lang række af unikke oplevelser, som alle vil huske i mange år – formentligt hele livet. På samme tid udfordrer og inspirerer vi dem til at arbejde med deres fælles formåen samt udviklingen af deres individuelle lederrolle.
Effekten er vi ikke i tvivl om - større ansvars- og ejerskabsfølelse til virksomheden og en mere proaktiv involvering i skabelsen af de organisatoriske forudsætninger der vil skabe mere end gennemsnitlige forretningsmæssige resultater."
”Når vi har givet vores kolleger mere end almindelige udfoldelsesmuligheder, får vi det mange gange tilbage i form af et større og mere velkvalificeret engagement, så effekten er jeg ikke i tvivl om.”Vores bidrag
Vi designer rammer der matcher - vi kombinerer enestående historiske begivenheder med store personligheder eller legender, unikke kulturelle oplevelser og den fremmeligste viden om godt lederskab.
De fleste eksperter er enige om at innovation og kreativitet er det vi skal leve af i Danmark.
Iderigdom findes hos de fleste fra fødslen af. Kreativitet og iderigdom har for mange nogenlunde samme betydning. Vi er af den opfattelse, at når vi taler om forretningsudvikling er det gavnligt med en mere præcis formulering af de to begreber. For os er der masser af iderigdom i vore virksomheder. Mange af ideerne, viser sig efter et stykke tid ikke at være bæredygtige set ud fra et forretningsmæssigt synspunkt.
Set i det lys betragter vi iderigdom som noget mere alment gyldigt. Kreativitet er i modsætning hertil ikke noget alment, noget som alle mere eller mindre er født med. Kreativitet forudsætter at man mestre en eller flere fagligheder – at man kan sit håndværk, at man kan manipulere med materialet uden det går i stykker, som det vist hed i gammel tid.
Kreativitet i et forretningsmæssigt perspektiv forudsætter således at man er faglig dygtig og på tværs af virksomhedens forskellige fagligheder evner at finde nye servicekoncepter eller produkter, som tillige kan omsættes til praksis og samtidig opleves at have værdi for de omgivelser man er en del af. At nogen vil betale for det. Innovation og kreativitet er således partnere set i et forretningsmæssigt perspektiv.
Vi oplever således stor iderigdom men mindre innovationskraft i danske virksomheder – vi mener effektivt at kunne med større kreativitet med programmer som disse.
Sagt en anelse firkantet – så kommer der ikke noget ud af den menneskelige hjerne, som ikke på et tidspunkt er kommet ind, det handler om at bringe det i fælles spil.
Vi anvender verdenen, personlighederne og dens begivenheder til det nye klasseværelse for ledelsesudvikling.
Et konkret ekempel:
5 legendariske hverdage i fodsporet af Thomas E. Lawrence.
Bogstaveligt talt bringer programmet deltagerne med på en rejse hvor vi går, rider eller på anden vis følger i hans fodspor. Vi søger at forstå og blive inspireret af hans strategiske og taktiske analyser, hans overvejelser før under og efter nogle af de afgørende kampe. Vi besøger nogle af centrale geografiske steder. Lever delvis under samme vilkår og møder selvfølgelig den eksisterende kultur.
Mentalt møder deltagerne undervejs også hans forfatterskab i form af fortællinger og fortolkninger primært baseret på hans største og mest kendte værk ”Visdommen syv søjler”.
Rejsen afsluttes med en mere "almindelig" konferencedel i Petra, hvor virksomheden aktuelle udfordringer bearbejdes i dette nye perspektiv kombineret med den nyeste teori om god forretningsledelse.