Det siger de om bogen:

 

 

“Strategisk overensstemmelse indeholder en effektiv metode til at vurdere om virksomhedens organisatoriske struktur er i overensstemmelse med den ønskede udviklingsretning. Bogen indeholder et praktisk værktøj til at sikre at man som leder får skabt en virksomhed hvor der er en stærk sammenhængskraft mellem virksomhedens marked, strategi, organisatoriske design, kultur og ledelsesadfærd. På den måde kan bogens grundlæggende metode (PADI) være en god guide til at sikre at de påkrævede løbende adfærdsændringer iværksættes og gennemføres. Og der er ingen tvivl om, at virksomheder der kontinuerligt formår at skabe Strategisk Overensstemmelse vil have en højere værdi end andre virksomheder. “

 

Anders W. Eriknauer, Managing Partner, CEO, Nordic M&A A/S.

 

Det har været interessant at læse en ledelsesbog, som ikke gør ledelse mere indviklet end det behøver at være – for naturligvis skal der være strategisk overensstemmelse – men i en til tider travl og kompleks hverdag glemmer man ofte det enkle. Bogen har givet mig inspiration og lyst til at jagte strategisk overensstemmelse i min virksomhed, til at udvikle mig eget lederskab og bruge mig selv og min tid, så jeg bedst muligt kan støtte og hjælpe mine kolleger, så vi sammen kan skabe den mest optimale arbejdsplads og opnå mere end gennemsnitlige resultater. For mig danner bogen grundlag for en interessant diskussion og undersøgelse af, om der virkelig er sammenhæng mellem vores kunders ønsker og behov – mellem vores egen idé og vision - og mellem det vi faktisk gør.

 

Lotte Littau, Adm. direktør, Creativ Company A/S.

 

Strategi handler i al sin enkelthed om at sørge for at ens organisation er stand til at matche forandringerne i omgivelserne, og at medarbejderne i organisationen føler sig motiverede til at ændre adfærd i overensstemmelse med strategien. Begge dele er imidlertid ret komplekse.  Organisationens omgivelser er komplekse og kan være vanskelige at forstå og menneskers motivation for at ændre adfærd ved vi alle hvor komplekse er. “Strategisk overensstemmelse” tager på en pragmatisk måde fat på problemstillingerne om at skabe overensstemmelse mellem organisation, omgivelser og medarbejdernes adfærd. Som en af få de bøger indenfor feltet behandler bogen hele problemkomplekset om overensstemmelse – de fleste bøger håndterer højst, den ene af disse udfordringer. Ydermere er bogen skrevet i et sprog og på en facon som er i øjenhøjde med læseren. Der er gode eksempler og værktøjer til den leder som tør erkende at strategi faktisk er enormt komplekst i praksis – så hvis dette er dit udgangspunkt, så anbefales det at læse “Strategisk Overensstemmelse”.



Anders Drejer, Professor i strategi og forretningsudvikling ved Handelshøjskolen i Århus.

 

Send en mail og bogen er på vej med posten.  Vejl. pris 399,-

 

 



TANKEMAILS

Name: *

Email: *

* Skal udfyldes
 

SECOND TO NONE