er et koncept for forretningsudvikling, der kort fortalt kan sammenlignes med:

 

Vi sender uden mange grublerier eller tanker, måske bort set fra lidt økonomisk timing, sender vores bil eller PC til det periodiske vedligeholdelsescheck. Alle der deltager i vurderingerne og bedømmelsen af virksomheden tilstand, fungerer som i dette eksempel, som mekanikeren, der jvf. servicemanualen punkt for punkt bedømmer de enkelte dele, systemerne og konsekvenserne af brugernes forskellige "kørestile" behovet for vedligeholdelse, udskiftning af reservedele, forbedringer gennem supplement af nye komponenter, chiptuning osv.

 

Konceptets grundlæggende idé

 

At samle de enkelte vurderinger i ét samlet, helhedsorienteret og retvisende billede af virksomhedens vedligeholdelsesbehov, for på den måde at give ledelsen og andre mulighed for, at udvise rettidig omhu og samtidig udvikle servicemanualen (læs strategiske indsatområder) - til en revideret og villet indsats for den kommende periode. Selvfølgelig som supplement til de konkurrencemæssige forretningsanalyser.

 

Konceptet er udviklet med baggrund i den opfattelse, at et retvisende billede af en virksomheden eller organisation kræver flere regnskaber end blot de økonomiske nøgletal, som f.eks. et imageregnskab, et ledelsesregnskab, et stolthedsregnskab osv. I øjeblikket opererer konceptet med fra 11 - 13 såkaldte regnskaber, men kan målrettes individuelle ønsker og behov.

 

Kontakt os for supplerende informationer.



TANKEMAILS

Name: *

Email: *

* Skal udfyldes
 

SECOND TO NONE