Code of Care blev lanceres den 14. april 2011.  

 

Professor Steen Hildebrandt skrev blandt andet om Code of Care i Børsen den 3. marts samme år:

 

Jeg besøgte en virksomhed i Holstebro forleden. Creativ Company hedder den. Her tænker man nyt. Man beklager sig ikke; her giver man ikke de andre skylden for noget som helst. Man tager selv ansvar. Man går nye veje, når det handler om mangfoldighed, ledelse, regnskaber, rekruttering, socialt ansvar og meget andet. Man tager ansvar for virksomhedens mennesker på nye måder; man tager ansvar for noget af det, der sker i det lokale samfund; man er bevidst om de krav om bæredygtighed, som det lokale og det globale samfund kræver – nu og på længere sigt. Virksomheden fik sidste år Den Europæiske Mangfoldighedspris. Man siger ikke bare en masse smukke ting. Man gør det. Og man måler, om man gør, hvad man siger. Så virksomheden har 12 regnskaber – regnskaber inden for følgende områder: økonomi, stress, image, arbejdsmiljø, det grønne, personlig udvikling, ledelse, kommunikation, social ansvarlighed, ansættelsesforhold, udvikling og viden. Det kan man ikke, vil nogen sige. Jeg siger: Det kan man. Det gør man.

Man véd i Creativ Company, at et paradigmeskift er på vej, og hvis man vil være en del af fremtidens globaliserede danske erhvervsliv, så kan man ikke sidde og kritisere regering, byråd, konkurrenter og andre – så må man selv gå nye veje. Det gør Creativ Company f.eks. på den måde, at de er ved at udvikle et nyt Code of Care, dvs. et kodeks for, hvordan virksomheder opfører sig – lokalt og globalt. Det er en invitation til en dannelsesrejse for ejere, bestyrelser, ledere og ansatte i danske private og offentlige virksomheder. Men først og fremmest en invitation til virksomhedens egen rejse. Og det er netop dannelse – og ikke bare uddannelse, det handler om. Det er en invitation til en dannelsesrejse – en care-rejse, hvor man som virksomhed og offentlig institution besinder sig på, hvem man er, hvad meningen med virksomheden er, hvem man vil være i fremtiden – i fremtidens bæredygtige danske samfund og meget mindre verden.

 SH.jpg

 

 



TANKEMAILS

Name: *

Email: *

* Skal udfyldes
 

SECOND TO NONE